Vriendenloterij |
|
donderdag 23 september 2010 08:58 Laatst aangepast op donderdag 23 september 2010 09:09 Confetti taptoe…..wat een feestje!!
Het heeft even geduurd het verslag van de Taptoe maar hier is het dan. Nog steeds zijn we een beetje in een roes van een geweldige dag. De dag begon al met volle zon en dat geeft de mens al snel moed en zeker als je zo’n dag voor de deur heb staan. Eindelijk was het zover onze eigen Taptoe, maanden geleden begon de organisatie en na veel werk en geregel liep ik s’morgens ons eigen Confetti house binnen. Het oude gebouw van de ABN Amro mochten wij deze dag gebruiken als eigen honk en dat was er wel aan af te zien, alle ramen waren voorzien van grote taptoe posters, binnen was het versierd, overal naambordjes voor de kleedruimtes van de korpsen en al gauw kwam de geur van koffie en thee je gemoed. Zelf had ik een eigen kantoor dat omgetoverd was tot Franks Crisiscentrum, het kloppend hart van die dag. Al snel stonden we met een aantal mensen op het Kolverniershof wat die middag omgetoverd werd tot een heus Confetti plein met kramen, een heus springkussen en oliebollen. Toen alles neergezet was kon het feest beginnen en werden er de hele middag demo’s verzorgd van The Showgirls uit s’Heerenhoek en dansstudio Shirley uit Goes. De blaas kapel van onze huisgenoten Euphonia en ons eigen korps trokken door de stad. Met hulp van Tikkie,Tiko en Taco van Feest je Mee werd het een kleur en muziekrijk geheel in de binnenstad en dat allemaal als warming up voor de Taptoe ’s Avonds.
Nadat dit om 16.00 afgelopen was hebben we met zijn allen gegeten en toen ging alles in een stroomversnelling. De eerste korpsen kwamen al aan en er werd hard gewerkt door de jeugd brandweer samen met Dick Moelker en zijn trekker( bedankt) om de dranghekken te plaatsen, spandoeken van de sponsoren eraan en klaar. Inmiddels stond het geluid en de lampen en de speakers, Ronny en Jean Paul, die hun eerste test al hadden gedaan. Zachtjes aan kwamen de eerste toeschouwers achter de hekken staan. Nog even snel verkleden en zo liep ik samen met de speakers het terrein op waar dansstudio Shirley de Taptoe opende. Toen de Jeugd Deltaband optrad arriveerde de burgemeester met zijn vrouw. Nadat ik de burgermeester had verwelkomd kwam de Drumfanfare Excelsior al op met heerlijke zomerse klanken. Toen de dames van The showgirls met daarna de jeugd Rijnmondband die het het publiek heerlijk liet meezingen met hun bekende nummers. Na dit optreden kwamen de junioren van de Dumfanfare Excelsior. Dit waren echt nog jonge kids en dat was heerlijk om naar te kijken. Toen de speakers het volgende korps nog aan het aankondigen was kwam vanuit de korte Kerkstraat de Deltaband in vol ornaat al aangemarcheerd en wat is het toch een heerlijk korps om naar te kijken. Vervolgens was het tijd voor de gastheer van deze avond, ons eigen Confetti. Ik weet niet wat het was maar de kids leverde een geweldige show op een mooie verlichte markt. Kippenvel bezorgde ze mij en wat een applaus kregen ze na hun show van het eigen publiek. Zo hoort het te zijn en ze hadden het dan ook dubbel en dwars verdiend. Na nog een kort optreden van de dames van Shirley begon de finale en op muziek van ons eigen slagwerk liepen alle korpsen de markt op. Na een kort dankwoord van mij, en geloof me maar dat was een heerlijk gevoel na zo een perfect gelopen avond, gaf ik het woord aan onze burgemeester die ook alleen maar lof had over de hele avond. Hij had genoten net zoals de ruim 1300 mensen die hadden meegekeken. Uit handen van de burgemeester kregen de korpsen een aandenken in de vorm van een klomp en werd er door de Deltaband nog een nummer gespeeld met daarna het taptoe signaal. En als afsluiting met zijn allen het Wilhelmus onder leiding van onze eigen Timo en geloof maar dat was echt kicken en dat in de spotlight. Goed gedaan jongen!
Al met al een zeer geslaagde avond met mooi weer en veel publiek. Bij deze wil ik dan ook alle sponsoren bedanken en alle mensen die geholpen hebben deze taptoe tot een groot succes te brengen. Op naar volgend jaar!
Frank Traas Voorzitter Jeugdkorps Confetti Goes
© 2011 Jeugdkorps Confetti Goes |